• Gehavend Noordscheschut legt AZSV het vuur aan de schenen

20 apr 2022
  • Op sportpark Villekamp mocht Noordscheschut op deze mooie paasmaandag aantreden tegen AZSV. Alle ingrediënten voor een prachtige voetbalmiddag waren aanwezig: een grasmat met sproei installatie, een sterke tegenstander, mooi weer en ondanks dat het een feestdag was voldoende publiek langs de lijn. Eén iemand ontbrak deze middag, vaste verslaggever Ryan Prins is afgelopen zondag opnieuw vader geworden van een prachtige zoon. Van harte gefeliciteerd namens de club! Vandaag dus geen verslag in veel te goed Nederlands en met politiek correct geneuzel zoals alleen meester Ryan dit kan. Nee, ondergetekende Alex Padding neemt de honneurs waar.
    Vermoedelijke dopingzondaar bij Noordscheschut
    Na André Onana en Kenny van Essen (NSC Nijkerk) is er bij Noordscheschut ook een vermoedelijke dopingzondaar. Onze eigen Robin Sikken wordt verdacht van het gebruik van furosemide, in de volksmond ook wel plastabletten genoemd. Met behulp van deze vochtafdrijvers kan makkelijk een paar kilo worden kwijtgeraakt. Wanneer de bus op de heenweg al twee keer moet stoppen voor een plaspauze is mijns inziens doping de oorzaak. Lauren Lanning sprak van babyblaas, dat kan natuurlijk ook.
    De start van de wedstrijd is rommelig. Het ogenschijnlijk mooie veld is toch lastig te bespelen. Het veld is vrij hard en de bal stuitert wild in het rond. AZSV is in de beginfase de bovenliggende partij. Na 10 minuten resulteert dit in de eerste kans. Een hoge voorzet wordt half getoucheerd door keeper Boertien. De bal valt voor de voeten van Nick van Breugel, vanuit een gevaarlijke positie kan hij uithalen maar de bal verdwijnt hoog over. Na een twintig minuten een tegenvaller voor Noordscheschut. Sikken moet het veld verlaten met een blessure. Hij doet vermoeden dat het om een kuitblessure graat. Wij denken dat hij moet pissen. Hij wordt vervangen door youngster Ramon Brakel. Van Dalen neemt wordt teruggeschoven naar de verdediging en Brakel neemt plaats op het middenveld.
    Sluitpost Boertien houdt Noordscheschut op de been
    De druk van AZSV wordt groter en groter en daarmee stappelen ook de kansen op. Via de rechterzijde stoomt AZSV op en wordt de bal voor geslingerd. In een kluts situatie valt de bal voor de voeten van Rasing, zijn schot wordt uitstekend gepareerd door Boertien. Daaropvolgend mag de bonkige spits Van Eerden aanleggen, maar ook zijn schot wordt katachting uit de linkerhoek getikt.
    Na 40 minuten valt dan toch het doek. Niek te Veluwe wordt ingespeeld, vanaf 20 meter weet hij Boertien met een droge schuiver te verslaan en brengt hij AZSV op een 1-0 voorsprong. Nog één keer wordt AZSV gevaarlijk, maar wederom wordt het afstandsschot gekeerd door Boertien. De scheidsrechter fluit voor de rust. Gelijk daarna slaat het noodlot toe bij Jesse Steenbergen. De kleine Steenbergen moest over de boarding heen klimmen en verrekte daarmee een spier. Wederom een aderlating voor Noordscheschut want Steenbergen bleef geblesseerd achter in de kleedkamer.
    Brakel neemt Noordscheschut op sleeptouw
    Na alle tegenslagen in de eerste helft probeert Van Meel zijn manschappen weer op de been te krijgen voor tweede. Dat doet hij met succes! De Schutters starten uitstekend. Niet onder aanvoering van de gevestigde orde, nee het is jongeling Ramon Brakel die zijn ploeg op sleeptouw neemt. Decennialang werd het eerste elftal vertegenwoordigd door de familie Brakel. Met eerst vader Gerjan en daarna Harrald en Ger Brakel. Na een Brakel-loze periode is het nu de beurt aan Ramon! Met zijn slungelige Brakel bouw en daarbij een vleugje temperament van de familie Hoogeveen is een nieuw groeibriljantje in de maak. Dit resulteerde gelijk in een goede kans. Brakel krijgt op een mooie afstand de bal aangespeeld. Met zijn chocolade been krult hij de bal fantastisch richting de linkerbovenhoek. Met een dito redding weet AZSV-goalie Bonne Jansen zijn schot ternauwernood te keren. In de daaropvolgende corner krijgt Noordscheschut weer een goede kans, maar de kopbal van Rijnald Vos verdwijnt over. De blauwwitten komen als herboren uit de kleedkamer. Eerst krijgt Koster nog een mogelijkheid. Dan het moment van de wedstrijd: als Easy Rider met omhooggetrokken neusvleugels slalomt Brakel door de AZSV-defensie, zijn schot wordt gesmoord maar in de rebound knalt Koster de gelijkmaker tegen de touwen. Loon naar werken, 1-1!
    Noordscheschut blijft goed druk zetten op AZSV. De grootste kans is voor aanvaller Koster. Op het middenveld draait Rijnald Vos knap open, met een uitstekende steekpass zet hij Koster alleen voor de keeper. Zijn schot is niet scherp genoeg en wordt gekeerd door keeper Jansen.
    Onfortuinlijk de deksel op de neus
    Het einde van de wedstrijd nadert. Voor Noordscheschut is het een enorme slijtageslag, Van Dalen ontving geel (volgende week geschorst) en Koster moet het veld verlaten met een hamstringblessure. AZSV wordt gevaarlijker maar af en toe weet Noordscheschut nog uit te breken. De ingevallen Okken probeert de laatste man te passeren, die de bal op de hand krijgt. Heel Noordscheschut denkt aan een overtreding maar de scheidsrechter verzuimd te fluiten. In de daaropvolgende aanval maakt AZSV het winnende doelpunt en steelt daarmee de punten. Snel daarna wordt er gefloten voor het einde van de wedstrijd. Een enorme domper voor Noordscheschut, maar het elftal kan met opgeheven hoofd het veld verlaten. Aanstaande zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen SDC Putten. Ondanks de vele geblesseerden en geschorsten zien wij de wedstrijd positief tegemoet.
    (Door reporter AP)