• GEHAVEND NOORDSCHESCHUT WINT PUNT IN VOLENDAM

8 nov 2021
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut met 1 - 1 gelijkgespeeld in en tegen Volendam. De thuisploeg kwam diep in de tweede helft op voorsprong. In de absolute slotfase maakte Nick Koster alsnog gelijk.

Noordscheschut trad vandaag aan in een flink gewijzigde formatie. Vanwege vele blessures en een schorsing moest oefenmeester Marc van Meel flink puzzelen om tot de basiself te komen.

De eerste grote kans voor Noordscheschut. Na amper twee minuten spelen bereikte een lange bal, gedragen door de wind, van Dennis Hooijer Nick koster. Koster speelde de bal langs de keeper en werd aangetikt. De scheidsrechter weigerde een penalty te geven. Na deze eerste stuiptrekking nam Volendam het heft in handen. In de 6e minuut werd er op de linkerflank een buitenspeler diep gestoken, maar een lage voorzet werd slecht ingeschoten. Enkele minuten later werd een scherp aangesneden voorzet op een haar na gemist. Na een grove charge op Danny Bouwman, mocht Noordscheschut een vrije bal nemen. Een goede voorzet van Aron Boer werd net gemist door Koster. Na een half uur spelen kwam Noordscheschut beter in de wedstrijd. De oranjehemden leden steeds meer balverlies en vooral Mees Vos en Koster maakten het de verdediging lastig. Grote kansen bleven echter uit. In de 40e minuut sneed Volendam door de defensie van Noordscheschut. Robin Sikken moest aan de noodrem trekken. Dit resulteerde in een gele kaart en een vrije trap op achttien meter. Gelukkig voor Noordscheschut werd de bal slecht ingeschoten. De Schutters in deze fase flink onder druk. Op de rand van het zestien metergebied werd de bal laag ingeschoten. Sluitpost Roy Boertien stond zijn mannetje en pareerde goed. Kort voor het rustsignaal mocht de thuisploeg aanleggen voor een vrije trap. De bal ging over de muur, maar verdween rakelings naast.

Na enkele wisselingen bij Volendam ging de tweede helft van start. Noordscheschut overleefde enkele penibele situaties. Vooral met afstandsschoten waren de Volendammers gevaarlijk. De thuisploeg had het vizier niet scherp genoeg staan, de gelegenheidsverdediging stond zijn mannetje en Boertien was de baas tussen de palen. Toen enkele grote mogelijkheden om zeep werden geholpen leek de wedstrijd op een doelpuntloos gelijkspel af te stevenen. In de 83e minuut sloeg het noodlot echter alsnog toe. Vanaf zo’n twintig meter afstand schoot Daan Steur de Volendammers op 1 - 0. Na deze treffer leek het pleit beslecht. De thuisploeg kreeg enkele flinke kansen om de score uit te breiden. Men slaagde hier echter niet in. Diep in blessuretijd zette Koster een oude voetbalwet in werking. Wanneer men zelf niet scoort, dan doe ik dat toch. Na een aanname op de borst rondde Koster, tegen alle verwachtingen én verhoudingen in, doeltreffend af. Na deze 1 - 1 was Volendam nog eenmaal dichtbij de winst. Men raakte echter de paal.

Gezien de verhoudingen misschien wel geen terechte uitslag. Maar daar maalde na afloop geen Schutter om. Volgende week speelt Noordscheschut een thuiswedstrijd tegen Eemdijk, aanvang 14.30 uur.