• MELVIN MOL SCHIET NOORDSCHESCHUT NAAR OVERWINNING

3 apr 2023
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut op een druilerig sportpark ‘t Wilbert in Hengelo eindelijk weer eens een driepunter behaald. Een weergaloze vrije trap van Melvin Mol bracht kort voor het eindsignaal de bevrijdende 1 - 2 op het scorebord.
    Voor beide teams waren de belangen voorafgaand aan het duel duidelijk; proberen boven de degradatiestreep te blijven of te komen. De openingsfase was slordig, beide teams waren zoekende. Het eerste wapenfeit kwam van de voet van Ramon Brakel. Zijn afstandsschot kon met de nodige moeite worden naast getikt. Uit de daaropvolgende corner kopte Robin Sikken bijna raak. Zijn inzet werd ternauwernood op de doellijn gekeerd.

Het spelbeeld was slordig. Na ruim een kwartier spelen ontstond er een levensgrote kans Achilles ‘12. Gelukkig kon deze inzet met een uiterste krachtsinspanning worden geblokt. Aan de andere zijde werd een schitterende volley van Kevin van Dalen stijlvol gekeerd door de sluitpost.

Na een half uur spelen was het weer de beurt aan de gastheren. Eerst belandde een inzet op de paal. De rebound werd, vrij voor het doel staand, voorlangs geschoten. Noordscheschut kwam goed weg. Enkele minuten later werd aan de overzijde een doelpunt van Nick Koster afgekeurd, onterecht, maar de leidsman schoot de mistastende sluitpost te hulp.
    Op slag van rust moest doelman Roy Boertien vol aan de bak. Na een foutenfestival in defensie bracht hij bekwaam redding. Ook ditmaal was de rebound kansrijk, maar deze verdween nu hoog over.

Het tweede bedrijf begon met een wijziging. Björn Schonewille loste Rijnald Vos af in de frontlinie. In de 52e minuut was het raak.
    Een corner van Mol kon bij de tweede paal worden binnen gekopt door Koster. Zijn inzet kon nog worden gekeerd, maar Mees Vos was er als de kippen bij om alsnog het speeltuig over de doellijn te werken.

Na deze treffer nam de thuisploeg de regie weer in handen. Zonder dat men veelcreëerde, werd men wel steeds dreigender. Noordscheschut was niet bij machte om zich onder de toenemende druk uit te spelen. Zodoende sloeg een kwartier voor tijd het noodlot toe. Kian Wind werd aangespeeld en slalomde kinderlijk eenvoudig door de Schutdefensie en rondde na het uitspelen van de vierde verdediger doeltreffend af.

Beide ploegen weer in evenwicht. In deze fase van de wedstrijd liet de pedant leidende scheidsrechter zich steeds meer gelden. Onnodig strooide hij aan beide zijden met gele kaarten, dit kwam de wedstrijd niet ten goede. Het hoogtepunt van deze voetbalmiddag moest echter nog komen. In de 88e minuut mocht Mol aanleggen voor een vrije trap, op een afstand van zeker veertig meter. Ondanks dat er genoeg bezetting voor het doel was, besloot Mol het leer in één keer op zijn pantoffel te nemen. De snoeiharde inzet, gedragen door het soppige kunstgrasveld, belandde perfect afgemeten in het zijnet. De bevrijdende 1 - 2 op het scorebord. Mol werd bedolven onder een flinke lading enthousiaste teamgenoten, de opluchting was groot.

Na deze treffer kwam Noordscheschut niet meer in gevaar en speelde de wedstrijd eenvoudig en zakelijk uit. Een belangrijke driepunter gezien de stand op de ranglijst. Volgende week speelt Noordscheschut een thuiswedstrijd, dan wordt om 14.30 uur afgetrapt voor de inhaalwedstrijd tegen hoogvlieger SVZW.