• NOORDSCHESCHUT COLLECTIEVE OFF-DAY TEGEN TIENTAL DETO

24 okt 2021
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut het restant van de wedstrijd tegen DETO afgetekend verloren. In Vriezenveen mocht de equipe van oefenmeester Marc van Meel 75 minuten lang proberen om een 1 - 0 achterstand om te buigen. Dit mocht tegen een tiental DETO-spelers, nadat Ferdi ter Avest enkele weken geleden een rode prent had ontvangen na de overtreding op Kevin Koster. Men slaagde hier echter bij lange na niet in.

Zonder Robbert-Jan Hamberg en Kevin Koster, maar met Danny Bouwman en Robin Sikken, stond Noordscheschut aan de aftrap. Onder leiding van dezelfde scheidsrechter werd de wedstrijd aangevangen vanuit vrije bal. Noordscheschut probeerde fel uit de startblokken te schieten, maar slaagde hier niet in. Sterker nog, in de 8e minuut verslikte doelman Roy Boertien zich bijna, maar de doelman stelde zelf orde op zaken. Enkele minuten later wierp Sikken zich met lijf en lede op een volgende inzet van de thuisploeg. DETO was in ondertal de bovenliggende partij, Noordscheschut kwam er niet of nauwelijks aan te pas.

Na 20 minuten spelen kwam het eerste wapenfeit van de bezoekers van de voet van Danny Kiekebelt. Zijn inzet verdween echter over. Na een klein half uur moest de geblesseerde Aron Boer het veld verlaten. Zijn plaats werd ingenomen door Rijnald Vos. Dit veranderde weinig aan het spelbeeld. Noordscheschut werd louter gevaarlijk uit enkele verre inworpen. Een inzet van van Jos Kroezen verdween enkele centimeters langs de verkeerde kant van de paal. Op slag van rust was Kiekebelt misschien nog wel het dichtst bij de gelijkmaker. Zijn bekeken vrije bal kon echter met de grootste mogelijke moeite tot corner worden verwerkt.

De tweede helft was amper een minuut oud of DETO maakte de 2 - 0. De verdediging van Noordscheschut had het nakijken toen Kai Wesselink het op zijn heupen kreeg en het leer achter Boertien schoot. Dit zou niet de eerste en enige keer zijn dat de behendige aanvalslinie van de thuisploeg de Schutters het leven zuur zou maken.
    DETO haalde bij vlagen vakkundig het tempo uit de wedstrijd. Noordscheschut kwam niet verder dan speldenprikken, zonder ook echt gevaar te kunnen stichten. Na ruim een uur spelen lag een miscommunicatie van Noordscheschut ten grondslag aan de 3 - 0. Jesse Steenbergen probeerde met een uiterste krachtsinspanning het speeltuig terug te veroveren, maar vloerde de tegenstander, penalty. Een buitenkans voor Wesselink om zijn tweede van de middag te maken, en hij schoot de toegekende strafschop dan ook feilloos achter Boertien.
    Noordscheschut grossierde deze middag in verkeerde passes en foutieve keuzes. Het spelen in ondertal van de opponent was aan het veldspel zeker niet af te zien.
    Wat Noordscheschut naliet, aanvallen opzetten via de flanken, lukt DETO wel.
    Men had zeeën van ruimte om er lustig op los te combineren. Het murw geslagen Noordscheschut stond erbij en keer ernaar.
    In de slotfase werd stormram Sikken nog naar voren gedirigeerd, maar lange balen werden niet gegeven dus kwamen logischerwijs ook niet aan.

Al met al een middag om snel te vergeten. Volgende week mag Noordscheschut het opnieuw proberen. Dan speelt men de thuiswedstrijd tegen AZSV, aanvang 14.30 uur.