• NOORDSCHESCHUT DE BIETENBRUG OP TEGEN GO AHEAD KAMPEN

28 nov 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Kampen met 1 - 2 verloren. Op slag van rust kwamen de bezoekers op voorsprong. En halverwege de tweede helft werd deze verder uitgebouwd. Zoals wel vaker perste Noordscheschut er wel een slotoffensief uit. Maar verder dan de aansluitingstreffer van Danny Kiekebelt kwam men niet.
    Het was flink puzzelen geblazen voor hoofdtrainer Berry Zandink. Vanwege een waslijst aan blessures, mochten Aron Boer, Dennis Hooijer, Bjorn Schonewille en Robin Sikken in de basis beginnen. Al in de eerste minuut moest doelman Roy Boertien aan de bak. Boertien redde knap op vrije bal in de benedenhoek. Aan de andere zijde werd Noordscheschut gevaarlijk. Een scherp aangesneden vrije bal van Boer werd bij tweede paal getoucheerd door Schonewille, maar het speeltuig spatte via de binnenkant van de paal weer terug het veld in.
    Hierna kabbelde de wedstrijd voort. Beide teams creëerden enkele mogelijkheden.
    Een inzet van Kiekebelt verdween huizenhoog over. Aan de andere zijde werd een vrije schietkans geblokt, en redde Boertien bekwaam op een één-tegen-één-situatie.
    Na ruime een half uur spelen waren de bezoekers opnieuw dichtbij. Ditmaal zeilde de inzet rakelings voorbij het doel van Boertien. Op slag van rust leek Noordscheschut op voorsprong te komen. Boer dook vrij op voor de keeper. Zijn inzet werd echter gekeerd en ook de rebound werd geblokt. Aan de andere kanten schoten de gasten wel raak. Op randje buitenspel haalde Kelvin Groothand doeltreffend uit, 0 tegen 1. Een flink domper op slag van rust.
    De tweede helft was amper dertig seconden oud, of Boertien kon opnieuw aan de bak. Balverlies in de laatste lijn, zette de opponent oog in oog met Boertien, maar deze redde bekwaam. Aan de andere zijde verdween een inzet van Koster langs de verkeerde kant van de paal. Na een kleine uur spelen werd knullig balverlies van Noordscheschut op het middenveld genadeloos afgestraft. Over enkele schijven werd Wilbert Wessels vrijgespeeld en deze liet op zijn beurt Boertien kansloos.
    Nu wist Noordscheschut wat het te doen stond. Men moest, evenals vorige week, weer flink aan de bak. De gastheren voerden de druk op het vijandige doel op, gesteund door het hondstrouwe en immer verbaal aanwezige thuispubliek. Nadat eerst een vrije bal van Kiekebelt nog naast ging, was het in de 69e minuut wel raak. Kiekebelt tekende van dichtbij voor de aansluitingstreffer treffer, na een puntgave voorzet van Koster. Nadat de bezoekers kort hierna ook nog eens in ondertal verder moesten, vanwege een tweede gele prent, leek het tij helemaal te keren. Dit bleek echter niet het geval. De Schutters kregen zeker enkele goede mogelijkheden. Een inzet van Vos werd geblokt, Koster kwam een teenlengte tekort om doeltreffend af te drukken en een snoeiharde inzet van Boer zeilde rakelings langs de kruising. Echt in gevaar kwam de formatie uit Kampen niet. Toen in de slotfase een volley van Hooijer ook niet het gewenste resultaat vond, bleek het pleit beslecht.