• NOORDSCHESCHUT GEEFT VOORSPRONG UIT HANDEN

16 mei 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut met 1 - 3 verloren van buurman HZVV. In een gelijkopgaande eerste helft kwam Noordscheschut nog wel op voorsprong. De tweede helft werd een drietal persoonlijke fouten genadeloos afgestraft.

Onder een stralende lentezon, en op een door de vrijwilligers uitstekend geprepareerde grasmat, ging de derby tussen Noordscheschut en HZVV van start. Ondanks de prille degradatie van de thuisclub, waren de Schutters vastberaden om de bezoekers vandaag het vuur aan de schenen te leggen.

Na een gezapige en aftastende openingsfase was de eerste mogelijkheid voor de gastheren. Een vrije trap van Danny Kiekebelt belandde echter in de muur. Amper een minuut later zeilde een inzet van Kevin van Dalen richting kruising. Doelman Rodney Rosink plukte het speeltuig tijdig uit de lucht. Na een kwartier spelen volgde ook het eerste wapenfeit HZVV, ook deze vrije trap leverde niets op.

HZVV irriteerde zich aan fysieke spel van Noordscheschut. Men zat de opponent kort op de huid. Van Dalen en aanvoerder Alex Zomer, kregen beide vroeg in de wedstrijd een gele prent voorgeschoteld.
    Na een klein half uur spelen werd Nick Koster in stelling gebracht, vrij voor Rosink. Koster kreeg het speeltuig echter niet onder controle.
    Enkele minuten later leek Kiekebelt de knap de 1 - 0 binnen te knikken, bekeken en diagonaal in de verre hoek. Randje buitenspel werd deze treffer echter afgekeurd.

Noordscheschut in deze fase zeker niet minder. Wel besloot de scheidsrechter na een half uur spelen het spel korter te houden. De vele interrupties waren zeker niet in het voordeel van de thuisploeg. In de 35e minuut stond Roy Boertien zijn mannetje, op vrije bal van Jan Hup. Op slag van rust werd dan eindelijk de ban gebroken. Een afgemeten voorzet van Danny Bouwman bereikte het hoofd van Koster, die op zijn beurt weergaloos raak kopte!

De tweede helft was slechts enkele minuten oud, opnieuw nam Koster het vijandige doel koppend onder vuur. Deze inzet werd overduidelijk met met de hand gekeerd, maar de leidsman gaf aan dit een natuurlijke beweging te vinden. Noordscheschut fel uit de kleedkamer, want ook een inzet van Kiekebelt werd met moeite gekeerd. HZVV moest in deze fase alle zeilen bijzetten.

Toch was het in de 52e minuut, bij de eerste de beste stuiptrekking van HZVV, meteen raak. Na een verkeerd ingeschatte diagonale bal was Noah ten Brinke er als de kippen bij om het leer onder Boertien door te schuiven. Na deze treffer ging HZVV naarstig op jacht naar meer, tegen de aangeslagen ogende thuisploeg. Na een uur spelen was het opnieuw raak voor de bezoekers. Wederom werd een defensieve fout genadeloos afgestraft door Ten Brinke. Binnen vijf minuten de wedstrijd compleet gekanteld.

De frustraties bij Noordscheschut namen zienderogen toe. De ene na de andere gele prent werd uitgedeeld. In de 67e minuut volgde andermaal een grove fout in de anders zo solide Noordscheschut-defensie. HZVV maakt derde treffer van de middag. Na goed voorbereidend werk van Ten Brinke was het voor Sander Dzemidzic een koud kunstje om af te ronden in het lege doel.

Na de deze treffer leek het pleit beslecht. HZVV maakte dankbaar gebruik van de gretig fluitende leidsman. De ene na de andere theatrale buiteling werd afgefloten. Koren op de molen van het vandaag zo scherp counterend, maar toch verder ook pover spelend, HZVV.

Een kwartier voor tijd trachtte Marc van Meel met een driedubbele wissel het tij alsnog te keren. Verder dan een over geschoten vrije bal van de ingevallen Robbert-Jan Hamberg kwam men niet.

De wedstrijd kabbelde voort naar het eindsignaal. Wel voelde de leidsman zich genoodzaakt om Kiekebelt in blessuretijd zijn tweede gele prent voor te schotelen, Kiekebelt kon inrukken.