• NOORDSCHESCHUT KRIJGT TE WEINIG TEGEN QUICK ‘20

31 jan 2023
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut met 1 - 2 verloren van Quick ‘20 uit Oldenzaal. De op de tweede plaats bivakkerende bezoekers hadden hun handen meer dan vol aan de formatie van oefenmeester Berry Zandink. De Schutters speelden een prima wedstrijd, maar stonden uiteindelijk met lege handen.

Onder heerlijke omstandigheden werd afgetrapt. Met een stralende winterzon over het sportpark, zagen de toeschouwers al in de eerste minuut een vrije bal van de vandaag in de basis beginnende Melvin Mol over vliegen. Ook een volley van Robin Sikken verdween over. In de 7e minuut was het dan toch raak voor de wervelend gestarte thuisploeg. Mees Vos brak door over de rechterflank en zag Nick Koster instormen bij de tweede paal. De voorzet van Vos bereikte Koster echter niet, want een verdediger van de gasten tikte het leer achter zijn eigen doelman.

Amper een minuut later leek Koster de score ook al te kunnen verdubbelen. Hij stormde alleen af op de keeper, maar adequaat ingrijpen van een verdediger voorkwam de tweede treffer van deze middag. Lang kon Noordscheschut niet genieten van de vroege en verdiende voorsprong. Na slordig balverlies op het middenveld rondde Jip Kemna beheerst af, prachtig afgemeten in de verre bovenhoek. Enkele minuten later moest Kevin van Dalen doelman Roy Boertien bijstaan, en kopte een inzet van de doellijn.
    Na een klein half uur spelen werd een inzet van Mees Vos gekeerd. Aan de andere zijde spatte een inzet van Quick ‘20 uiteen op de deklat. Waar beide ploegen de rust in leken te gaan met een remise, kwam de thuisploeg bedrogen uit. Het was wederom Kemna die knullig balverlies doeltreffend afstrafte. De behendige aanvaller speelde zichzelf vrij en schoot het speeltuig in het dak van het doel.
    De tweede helft ging Noordscheschut naarstig op jacht naar de gelijkmaker. Een inzet van Mol werd door de sluitpost van de bezoekers stijlvol over de deklat getikt. Enkele minuten later werd een schotbvan Koster met een uiterste krachtsinspanning geblokt. Noordscheschut de bovenliggende partij, zonder echt tot grote kansen te komen. En de bezoekers uit Oldenzaal bleven loeren op een gevaarlijk uitbraak. Een kwartier voor tijd was invaller Damian Smand dicht bij de gelijkmaker. Zijn kopbal verdween echter enkele centimeters naast. Ook Jos Kroezen kreeg nog goede mogelijkheid. Kroezen had meer tijd dan hij dacht, maar mikte het speeltuig jammerlijk naast.

Toen in de 82e minuut Youri Coolen een rode prent kreeg voorgeschoteld vanwege natrappen, leek het tij alsnog te keren. Maar de gastheren kwamen, ook in overtal, moeilijk in scoringspositie. In de slotminuten werd Noordscheschut nog wel een zuivere strafschop onthouden. Koster werd vakkundig gevloerd binnen het zestienmetergebied, maar de leidsman wuifde deze actie weg als zijnde een stukje amateurtoneel.
    Gescoord werd er niet meer. De opluchting na het laatste fluitsignaal was veelzeggend bij de bezoekers, want Noordscheschut had gezien het vertoonde spel en inzet minimaal een punt verdiend.

Volgende week treffen de blauwwitten opnieuw een hoogvlieger. Dan speelt men de uitwedstrijd tegen WHC uit Wezep.