• NOORDSCHESCHUT MAATJE TE GROOT VOOR PESSE

12 sep 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut ook de tweede bekerwedstrijd winnend afgesloten. In en tegen Pesse was het krachtsverschil groot. De thuisploeg haalde alles uit de kast, maar kon niet voorkomen dat de equipe van oefenmeester Berry Zandink met een 0 - 4 overwinning van het veld afstapte.
    Na een aftastende openingsfase, waarin Noordscheschut trachtte een opening te zoeken in de Pesser-defensie, kwamen de bezoekers reeds in de 8e minuut op voorsprong. Na een mislukte halve omhaal van Nick Koster, werd het speeltuig opnieuw de doelmond in gebracht. Rijnald Vos was er als de kippen bij om de openingstreffer tegen de touwen te knikken.
    Een treffer gezien het spelbeeld geheel terecht, het was Noordscheschut dat dicteerde. Na ruim een kwartier spelen werd de score verdubbeld. Een uittrap van doelman Roy Boertien werd verlengd door Vos. Het leer belandde voor de voeten van Koster, die beheerst de 0 - 2 binnenschoot.
    De wedstrijd leek op een monsterscore af te stevenen. Ware het niet dat het spel van Noordscheschut steeds slordiger werd. En dat Pesse zich vastberaden had voorgenomen, zich niet gewillig naar de slagbank te laten geleiden. Ondanks het feit dat Noordscheschut veel meer balbezit had, viel er af en toe ook een speldenprik voor Pesse te noteren. Bij beide teams stond het vizier echter niet scherp en werden veelvuldig verkeerde keuzes gemaakt in een te laag tempo.
    Ook speelde de thuisploeg soms op en over het randje, om de dadendrang van de Schutters te beteugelen. De jeugdige scheidsrechter Buitenhuis liet veel toe en de sfeer binnen de lijnen werd steeds grimmiger. Dit kwam het spelbeeld niet ten goede.
    Ondanks dat wist Noordscheschut vlak voor het rustsignaal toch nog de 0 - 3 te produceren. Na een foutieve pass in de laatste linie van Pesse, combineerden de Schutters door het hart van de defensie. En van dichtbij schoot Ramon Brakel binnen.
    In het tweede bedrijf hetzelfde spelbeeld. Noordscheschut deelde de lakens uit. Pesse beperkte zich tot tegenhouden en sporadisch vanuit een counter trachtten toe te slaan. Het was Koster die in de 50e minuut een bres sloeg in de Pesser-defensie. Hij slalomde ‘Tombariaans’ door de verdediging, en voorbij de keeper, alvorens hij zijn tweede treffer van de middag binnenschoot.
    Ook Pesse beet van zich af. Want amper een minuut later volgden er twee fenomenale reddingen van Boertien, die tot tweemaal toe katachtig redding bracht op een één tegen één situatie.
    De wedstrijd werd grimmiger, de frustratie droop eraf bij enkele spelers van de thuisploeg. In de 58e minuut mocht Jos Kroezen aanleggen voor een penalty, na de zoveelste overtreding.
    De strafschop van Kroezen werd echter stijlvol gekeerd door de sluitpost van Pesse.
    Nadat Marco Hartman van dichtbij over kopte, en een vrije bal van Brakel langs de verkeerde kant van de paal verdween, kabbelde de wedstrijd voort naar het eindsignaal. Beide ploegen geloofden het wel. In de absolute slotfase spatte er nog een inzet van Pesse uiteen op de deklat, maar Boertien behield zijn clean sheet.
    Noordscheschut na twee overwinning aan de leiding in de poule. Volgende week zaterdag komt de nummer twee, DZOH, op bezoek op sportpark de Meulewieke, aanvang 14.30 uur. Saillant detail is dat Marc van Meel, voorgaande jaren hoofdtrainer bij Noordscheschut, daar nu de scepter zwaait.