• NOORDSCHESCHUT TE LAAT OP STOOM IN DRONTEN

21 nov 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut voor het eerst sinds weken weer een nederlaag moeten incasseren. Tegen ASV Dronten leed de equipe van Berry Zandink een 2 - 1 nederlaag. Nadat de bezoekers na ruim een uur spelen op een 2 - 0 achterstand kwamen, speelde men alle schroom van zich af. Maar verder dan een aansluitingstreffer van Ramon Brakel kwam men niet.
    Ondanks een stralende herfstzon, was het ijzig koud door de snijdende oostenwind deze voetbalmiddag. In een aftastende openingsfase, waarin de thuisploeg de bovenliggende partij was, viel nauwelijks iets te beleven. Een foutieve terugspeelbal van Kevin van Dalen leverde het eerste hachelijke moment op voor het doel van Roy Boertien. De bal hobbelde echter naast. Na tien minuten spelen was er de eerste grote kans voor de thuisploeg. Na een vlot lopende aanval over de rechterflank, werd het leer van dichtbij overgeschoten. Een vijftal minuten later was het uit een identieke situatie alsnog raak. Wederom halfbakken ingrijpen op de linkerflank van Noordscheschut, en andermaal werd het speeltuig voorgebracht. Doelman Roy Boertien was volstrekt kansloos op een inzet van dichtbij.
    Gezien het spelbeeld een verdiende treffer. De thuisploeg combineerde er bij vlagen lustig op los. Noordscheschut grossierde vooralsnog in het produceren van matige spelhervattingen, normaalgesproken juist het wapen. De ploeg won amper duels en was geen schim van de geoliede machine van de voorbij weken. Na half uur spelen moest er aan beide zijden gewisseld worden. Bij Noordscheschut moest Van Dalen noodgedwongen het veld verlaten. Zijn plaats centraal achterin werd overgenomen door Robin Sikken. Veelzeggend was dat Noordscheschut pas in de 37e minuut voor het eerst gevaarlijk werd. Een vrije bal Damian Smand, richting tweede paal, verdween langs de verkeerde kant van de paal. Aan de andere kant was de thuisploeg ook gevaarlijk vanuit een vrije trap. De inzet kon in eerste instantie worden weggewerkt. De rebound werd foutief ingeschat door Boertien, maar de treffer werd afgekeurd vanwege hands.
    Noordscheschut kwam de tweede helft beter uit de startblokken. Eerst ging een vrije bal van Ramon Brakel naast. Hierna vergat Nick Koster om een vervroegd sinterklaascadeautje uit te pakken. Zijn inzet verdween via een tegenstander voorlangs. Enkele minuten later mikte ook Mees Vos vanuit kansrijke positie naast. Aan de andere zijde, bij de eerste de beste mogelijkheid voor ASV Dronten was het wel meteen raak. Een foutieve inspeel-pass werd genadeloos afgestraft, en de defensie van Noordscheschut aan flarden gespeeld. Van dichtbij kon de 2 - 0 worden aangetekend.
    Een paar minuten later kon Boertien met een driedubbele spagaat de derde treffer van de middag voorkomen.
    Dat was het sein voor de Schutters om ten aanval te trekken. De druk op het vijandige doel werd flink opgevoerd. Er werd een verdediger gewisseld voor extra aanvallen elan. Een kopbal van Koster belandde in de handen van de sluitpost. In de 74e minuut bracht Ramon Brakel de spanning terug in de wedstrijd. Zijn indraaiende corner Brakel verraste alles en iedereen en zeilde de verre kruising binnen. Amper een minuut later kopte Rijnald Vos, een meter voor het doel, het speeltuig rakelings over de deklat. Een inzet van de ingevallen Danny Bouwman werd geblokt. En de eveneens ingevallen Bjorn Schonewille mikte de rebound naast. Na ruim tachtig minuten leek Brakel zijn huzarenstukje te kunnen herhalen. Ditmaal werd zijn indraaiende corner met de nodige moeite van de doellijn gekopt.
    De druk werd verder opgevoerd. En nadat een vrije bal van Brakel eerst nog naast verdween, leek Rijnald Vos drie minuten voor alsnog de 2-2 te maken. Zijn treffer werd afgefloten vanwege vermeend buitenspel, dit terwijl het speeltuig van de tegenstander leek te komen. In de absolute slotfase moest ASV Dronten alle zeilen bijzetten. Aan de andere zijde bracht Boertien voortreffelijk redding op een één tegen één situatie. De opluchting en het enthousiasme bij de thuisploeg, na het laatste fluitsignaal, sprak boekdelen.
    Noordscheschut deze middag te laat bij de les. Extra zure bijkomstigheid was het verrassende puntenverlies van medekoploper Quick ‘20. Zodat men bij winst de eerste periodetitel had kunnen bemachtigen. Aanstaande dinsdagavond speelt Noordscheschut de bekerwedstrijd tegen DZOH, aanvang 20.00 uur op sportpark De Meulewieke.