• NOORDSCHESCHUT TEN ONDER TEGEN BUURMAN HZVV

20 sep 2020
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut ook haar derde wedstrijd in de Hoofdklasse B niet in winst kunnen omzetten. Ditmaal was buurman HZVV de bovenliggende partij. Nagenoeg de gehele wedstrijd domineerden de bezoekers. Wonderwel stonden beide partijen halverwege nog wel gelijk, kersverse vader Jos Kroezen schoot op slag van rust fraai de 1 – 1 tegen de touwen. De tweede helft begon desastreus voor de equipe van Marc van Meel, binnen vijftien minuten liep HZVV uit naar een 1 – 4 voorsprong.

Onder de stralende nazomerzon stond zaterdag de derby Noordscheschut tegen HZVV op het programma. Noordscheschut nog puntloos in de onderste regionen, HZVV met een verlies- en een winstpartij een aantal plaatsen hoger. Voorafgaand aan de wedstrijd werd afscheid genomen van Roy Hooijer en Kevin van Dalen, beide heren etaleren hun voetbalkunsten vanaf dit seizoen bij de lagere senioren. Vanaf het beginsignaal liet HZVV er geen gras over groeien. Men was veelvuldig in balbezit en probeerde een bres te slaan in de compact spelende thuisploeg. Wiebe Zinger bracht stijlvol redding op een inzet vanuit de tweede lijn en enkele minuten scheerde een inzet vanaf de linkerflank rakelings voor de goal van diezelfde Zinger. Na een kwartier spelen was het dan toch raak voor de bezoekers. De pijlsnelle Kelly Jao ontsnapte vanaf eigen helft. Waar Zinger zijn doel goed klein maakte en Jao naar de zijkant dreef, bracht deze het leer toch voor en kon de mee opgekomen Sander Dzemidzic van dichtbij de 0 – 1 aantekenen. Na deze treffer bleef het spelbeeld hetzelfde. Noordscheschut was niet bij machte om het spel van HZVV te ontregelen en kwam zelf amper aan voetballen toe. Na een klein half uur mocht Melvin Mol nog wel aanleggen voor een vrije trap, zijn inzet verdween echter naast. HZVV creëerde een handje vol mogelijkheden, maar deze konden Zinger vooralsnog niet verontrusten. Op slag van rust was het bij de eerste grote kans voor Noordscheschut echter meteen wel raak. Jos Kroezen, afgelopen week vader geworden van een stralende dochter, ontsnapte aan de buitenspel val en volleerde het speeltuig stijf in de kruising, achter een verbouwereerde Hidde Streutker, die tot dan toe amper een bal had aangeraakt. Deze treffer bleek tevens de ruststand.

De tweede helft was amper begonnen of het speeltuig lag alweer achter Zinger. Niet voor de eerste keer deze middag ontsnapte Jao over de rechterflank, hij bracht de bal voor en van dichtbij tekende Yoran Popovic voor de 1 – 2. Een minuut later was Mol dichtbij de gelijkmaker. Een snoeiharde vrije bal werd door Streutker moeizaam tot corner verwerkt. Ook Nick Koster kwam een teenlengte tekort om een voorzet van zijn broer Kevin Koster doeltreffend af te ronden. Aan de andere zijde was er een levensgrote kans voor Popovic, hij mikte echter over. Enkele minuten later leek het pleit dan toch beslecht. Onstuimig verdedigen aan Noordscheschut-zijde werd terecht bestraft met een strafschop. Een uitgelezen mogelijkheid voor Popovic om vanaf elf meter de stand naar 1 – 3 te tillen. Zinger zat in de goede hoek, maar Popovic schoot beheerst binnen. Noordscheschut probeerde na deze treffer het tij te keren, maar was simpelweg niet bij machte om dit te forceren. Sterker nog, er ontstond ruimte achter de defensie waar de gasten dankbaar gebruik van maakten. Want na een uur spelen dook Sander Dzemidzic oog in oog op voor Zinger en bracht de 1 – 4 op het scorebord. Noordscheschut streed nog voor wat het waard was, maar verder dan enkele speldenprikken kwam men niet. Het was dat HZVV nog enkele flinke mogelijkheden om zeep hielp, anders had de score zeker hoger uit kunnen vallen.

Een 1 – 4 eindstand tot gevolg. Op basis van het vertoonde spel van hedenmiddag een uitslag die de spelverhouding binnen de lijnen uitstekend weergaf.

Man van de wedstrijd: Ton Kamping