• NOORDSCHESCHUT VERLIEST STRIJD DER DEGRADANTEN

30 mei 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut het treffen met NSC Nijkerk met 0 - 2 verloren. Beide teams waren al gedegradeerd. Dit was gezien het vertoonde spel ook niet verrassend.

De laatste thuiswedstrijd van Noordscheschut, in de Hoofdklasse, werd ook weer een wedstrijd van vele afwezigen, vanwege blessures, schorsingen en andere festiviteiten.

Met de kersverse kampioenen van MO15-1 aan de hand, kwamen de Schutters het veld op.
    Scheidend hoofdtrainer Marc van Meel en verzorger Freddy Makkes ontvingen voor aanvang van de wedstrijd een presentje voor bewezen diensten.

Na een rommelige openingsfase brak NSC Nijkerk door op rechts. De geproduceerde lob verdween echter hoog over. Enkele minuten later moest Kevin van Dalen zijn doelman assisteren door een inzet voor de doellijn te keren.
    NSC Nijkerk drong aan, Noordscheschut werd vooralsnog niet gevaarlijk.

Tot de 18e minuut. Een vrije bal van Jesse Steenbergen bereikte het hoofd van Danny Bouwman, diens kopbal ging rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Hierna kabbelde de wedstrijd voort. Beide ploegen hadden moeite om een fatsoenlijke aanval op te zetten, laat staan een kans te creƫren. Wel een domper was het uitvallen van de geblesseerde Aron Boer, hij werd vervangen door Bjorn Schonewille. Beide teams gingen rusten met de brilstand. Het was povertjes was de toeschouwers kregen voorgeschoteld.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld. Een snoeihard schot van Bouwman zeilde over de deklat. Aan de andere zijde voorkwam Roy Boertien een tegentreffer, door zijn doel goed uit te komen.

Na een klein uur spelen was het alsnog raak voor de bezoekers. Een vrije bal vanaf de linkerflank werd de doelmond ingepompt. Doelman Boertien werd tegen de vlakte aan gewerkt. Het spel mocht echter doorgaan, en via de kluts werd het speeltuig binnengewerkt.

Amper bekomen van de schrik, moest Boertien opnieuw aan de bak. Ditmaal tikte hij een vrije bal over de deklat. In de 69e minuut werd het alsnog 0 - 2. De bezoekers uit Nijkerk maakten dankbaar gebruik van de geboden ruimte.

Na deze tweede treffer leek Noordscheschut de schroom van zich af te werpen. Na goed voorbereidend werk van de ingevallen Ramon Brakel werd Robin Sikken in stelling gebracht. Sikken wist echter niet doeltreffend af te ronden. Ook een inzet van Schonewille, van dichtbij, ging naast. De eretreffer zou deze middag niet op het scorebord verschijnen. Eerst werd een kopbal van Schonewille stijlvol gepakt. Hierna zeilde een afstandsschot van Brakel langs de verkeerde kant van de paal. De wedstrijd ten einde met een 0 - 2 nederlaag.