• NOORDSCHESCHUT VERLIEST VAN KHC

6 mrt 2023
  • Afgelopen zaterdag heeft Noordscheschut de uitwedstrijd tegen KHC uit Kampen met 1 - 0 verloren. Een verzilverde strafschop in de openingsfase was de enige treffer van een bij vlagen grimmige voetbalmiddag.
    Voor dat de equipe van Berry Zandink zich goed en wel had geprepareerd op de omstandigheden op de verouderde kunstgrasmat op sportpark De Venen, lag het speeltuig al op de strafschopstip. Na een valpartij van Danny Bouwman kwam diens hand terecht op de bal. De leidsman kende gedecideerd een strafschop toe, welke door Leroy Knol onberispelijk werd binnengeschoten.
    Een flinke domper voor de bezoekers. Na de vroege treffer ontspon een slordig duel zonder noemenswaardige mogelijkheden. Na een half uur belandde een voorzet van Melvin Mol op een hand van een verdediger van KHC. Ditmaal was de leidsman minder consequent en wuifde het voorval wonderwel weg. Hierna trachtte Kevin van Dalen het vijandige doel onder vuur te nemen, maar zijn inzet verdween over de deklat. Aan de andere zijde was de thuisploeg gevaarlijk, maar resoluut ingrijpen van Ton Kamping voorkwam erger.
    De wedstrijd werd grimmiger. KHC maakte een aantal zware overtredingen, die echter niet of nauwelijks werden bestraft. Op slag van rust mocht Mol aanleggen voor een vrije trap. Zijn inzet werd uit de doelmond gewerkt. Vanuit de tegenaanval werden de gastheren ook nog eenmaal gevaarlijk.
    Het eerste wapenfeit van het tweede bedrijf kwam van Noordscheschut. Een lange bal van Kamping werd verlengd en belandde voor de voeten van Mol. Diens schot miste de kracht om de sluitpost te verontrusten. Nadat er over en weer opnieuw enkele flinke overtredingen werden gemaakt, liepen de emoties binnen de lijnen af en toe hoog op.
    Na een klein uur spelen was Noordscheschut dicht bij de gelijkmaker. Een inzet van Koster kon met moeite worden gekeerd. De rebound belandde voor de voeten van Vos, die op zijn beurt jammerlijk en hoog over schoot. Noordscheschut was hierna nog enkele malen dicht bij een treffer. Maar met name Vos en Koster waren deze middag niet gelukkig in de afronding. Ook KHC kreeg nog een uitgelezen mogelijkheid om de score uit te breiden, maar ook hier slaagde men niet in.
    Een minimale nederlaag voor Noordscheschut. In een slordige wedstrijd van beide zijden, waar een puntendeling misschien meer op zijn plaats was geweest, trok KHC uiteindelijk aan het langste eind. Volgende week mag Noordscheschut thuis aantreden tegen SVZW uit Wierden.