• NOORDSCHESCHUT WEET NIET TE WINNEN VAN TIENTAL KHC

10 okt 2022
  • Afgelopen zaterdag stond het treffen tussen Noordscheschut en KHC uit Kampen op het programma. In een rommelige wedstrijd, waarin de bezoekers al in de tiende minuut noodgedwongen met een minder verder moesten, waren de kansen schaars en stond na het laatste fluitsignaal een schamele 0 - 0 op het scorebord.
    Op een overwegend zonnig sportpark De Meulewieke, stond een behoorlijke westenwind. Na een minuut stilte voor de afgelopen week overleden sponsor en trouwe supporter Gert Knol ging de wedstrijd van start.
    Al na enkele speelminuten volgde een gele prent voor de bezoekers. De doorgebroken Rijnald Vos werd gevloerd. De daaropvolgende vrije bal leverde verder niets op.
    Andere kant bal belandde de bal achter de verdediging. Maar de doelpoging van Boaz Smits was een eenvoudige prooi voor doelman Roy Boertien. In de 10e minuut sloeg het noodlot voor de bezoekers toe. Middenvelder Burak Alp kreeg een rode prent voorgeschoteld, na een grove charge op Ramon Brakel.
    Ondanks het ontstane overtal, had Noordscheschut moeite met het creëren van kansen. Er volgden speldenprikken over en weer, maar tot noemenswaardige mogelijkheden kwam men nauwelijks. De eerste de beste goed opgezette aanval leverde wel meteen gevaar op. Een aanval vanaf rechts, waarbij een voorzet van Dennis Hooijer Nick Koster bereikte, miste het gewenste resultaat. Zijn inzet scheerde een meter over de deklat. Enkele minuten later andermaal een doelpoging van de thuisploeg. Een gigantische pegel van afstand van Damian Smand spatte uiteen op de deklat.
    De gasten uit Kampen beperkten zich vooral tot verdedigen. Al was de behendige Smits bij vlagen wel een plaag voor de Noordscheschut-defensie. In de 28e minuut belandde een vrije bal van KHC in de solide muur van de thuisploeg.
    De wedstrijd kabbelde voort en lag veelvuldig stil, afgefloten voor kleine overtredingen.
    Noordscheschut bleef moeite houden om de man-meer-situatie goed uit te spelen. Veel hoge balen door het centrum, waar de lange verdedigers van KHC heer en meester waren, leverden niets op. De vleugels werden niet of nauwelijks benut.
    Een vrije bal van Brakel werd eenvoudig gekeerd door de sluitpost van KHC. En een afstandsschot van Jos Kroezen belandde op de vuisten van de keeper. Ook een tweede doelpoging van afstand van Smand werd onschadelijk gemaakt. Nadat op slag van rust een halve omhaal van Koster hoog over verdween, was de eerste helft ten einde.
    De eerste mogelijkheid na rust was ook voor Koster. Hij dook frank en vrij op voor het vijandige doel, maar werd afgevlagd vanwege buitenspel. De wedstrijd werd steeds slordiger. Beide ploegen grossierden in balverlies, het was bij vlagen een hoog flipperkast gehalte.
    Na een klein uur spelen een inzet van Kiekebelt hoog over. Één van de schamele doelpogingen tot zover.
    In de 63e minuut werd vrije bal van Brakel met moeite gepakt in de korte hoek.
    Na ruim een uur spelen moest de geblesseerde Danny Kiekebelt noodgedwongen het veld verlaten. Hij werd vervangen door Danny Bouwman. Dit veranderde weinig aan het spelbeeld. Met het inbrengen van Bjorn Schonewille voor Mees Vos trachtte Berry Zandink alsnog een treffer te forceren.
    Ondertussen liepen de frustraties op bij de bezoekers. Na de eerder benoemde rode kaart, kreeg men ook een handvol gele kaarten en volgden er zelfs twee gele kaarten voor de bank.
    Toch leken de bezoekers in de 86e minuut alsnog te scoren. Na een zeldzame uitval werd eerst een inzet van de lijn gehaald. Enkele seconden later werd van dichtbij hoog over geschoten. In de voorlaatste minuut leek Koster alsnog de 1 - 0 binnen te schieten. Maar de de hele middag al enthousiast vlaggende grensrechter van de bezoekers constateerde buitenspel en de treffer werd onterecht afgekeurd. Het absolute slotakkoord was voor de ingevallen Schonewille. In de
    95e minuut scheerde zijn inzet vanuit de draai enkele centimeters over de deklat.
    Eindresultaat 0 tegen 0. En gezien het spelbeeld deze middag verdiende deze wedstrijd misschien ook wel geen winnaar. Volgende week, nieuwe ronden nieuwe kansen, de uitwedstrijd tegen SVZW uit Wierden.