• NOORDSCHESCHUT WINT VAN SVZW

17 okt 2022
  • Afgelopen zaterdag heeft de equipe van trainer Berry Zandink met 1 - 2 gewonnen van SVZW. De bezoekers voetbalden makkelijker, maar vooral sluitpost Roy Boertien bleek een flinke sta-in-de-weg.
    De eerste kans voor de thuisploeg ging voorbij aan het doel van Boertien. Aan de andere zijde moest de sluitpost van de gastheren redding brengen op een inzet van Mees Vos. SVZW was de bovenliggende partij, maar Boertien verdedigde zijn doel met verve. Op slag van rust sloeg Noordscheschut toe. Vanuit een corner was het Kevin van Dalen die van dichtbij raak schoot.
    Na ruim een uur spelen bracht Nick Koster de stand op 0 - 2. Na een vrije trap van Danny Kiekebelt knikte Koster snoeihard raak. Enkele minuten later kwam de spanning weer terug in de wedstrijd. Na een prachtige combinatie door het centrum schoot Jasper Groothuis het speeltuig feilloos in de kruising. Hierna hadden de bezoekers lange tijd de wedstrijd onder controle.
    Een tweede gele kaart, en dus rood voor Robin Sikken, bracht de spanning nog verder terug in de wedstrijd. De de gehele wedstrijd al pedant leidende leidsman vond dat Sikken te lang de tijd nam voor een inworp en was onverbiddelijk met het tonen van een tweede gele kaart. Dit zorgde nog voor een hectisch slotfase, met een aantal hachelijke momenten, maar Boertien was onvermurwbaar en bleek niet meer te passeren deze middag.
    Een belangrijke driepunter voor Noordscheschut. Volgende week speelt men een bekerwedstrijd, uit tegen Klazienaveen.